Raziskava o prepoznavanju kolektivnih blagovnih znamk

V sklopu vseslovenskega projekta Turizem 4.0 – obogatene turistične izkušnje, poteka raziskava o prepoznavanju, nakupu in zadovoljstvu s kakovostjo ponudbe šestih kolektivnih blagovnih znamk (Okusi Rogle, Bohinjsko/From Bohinj, Dobrote Dolenjske, Srce Slovenije, Idrija izbrano, Jeruzalem Slovenija).

Z izpolnjeno anketo bodo sodelujoči prispevali k nadaljnjim aktivnostim na področju razvoja ponudbe podeželskih okolij, ki imajo velik potencial razvoja v butične destinacije s kratkimi lokalnimi oskrbnimi verigami, prepoznane po kakovostni ponudbi pridelkov, izdelkov, storitev ter doživetij z veliko lokalno dodano vrednostjo.

Doživetja obiskovalcev s preizkušanjem ponudbe v lokalnih okoljih (ogledi ponudnikov, pokušnje, delavnice …) lahko izjemno doprinesejo k razvoju ponudnikov in prepoznavnosti ponudbe ter ustvarjanju novih delovnih mest, zato vas vabimo, da ostajate zvesti kupci in ambasadorji destinacij, ki so se odločile narediti nekaj več in se celovito ter povezano predstaviti. S tem gradimo pot do leta 2021, ko bo Slovenija nosilka prestižnega naziva: Evropska gastronomska regija.

Zato vse kupce ponudbe, certificirane s kolektivnimi blagovnimi znamkami, vabimo k sodelovanju In izpolnjevanju ankete. Rezultati anketiranja in celotnega projekta bodo javno dostopni.

Do ankete lahko dostopate na TEJ POVEZAVI

dr. Tanja Lešnik Štuhec in Nejc Pozvek ter ekipa projekta Turizem 4.0

Novo postajališče za avtodome – Vitanje

V samem središču Vitanja (Na vasi 4, 3205 Vitanje), v neposredni bližini Centra Noordung, se nahaja novo postajališče za avtodome.

Parkirišče je urejeno za potrebe šestih avtodomov.

Postajališče avtodomom nudi oskrbo z vodo in električno energijo, na voljo pa so tudi sanitarije. Uporaba postajališča je brezplačna, potrebno je kriti le stroške elektrike in vode. Za kilovatno uro električne energije je treba odšteti 0,50 €, za 10 litrov vode pa 0,10 €.

Dve parkirni površini sta opremljeni s travnim satjem, ostale parkirne površine so gramozirane.

Postajališče za avtodome je bilo zgrajeno v sklopu projekta »Razvoj turistične infrastrukture v Vitanju, z ureditvijo Postajališča za avtodome in skupnega medgeneracijskega igrišča« in se izvaja s finančno pomočjo Evropskega sklada za razvoj podeželja (ESKRP). Za vsebino informacij je odgovoren vodilni partner Občina Vitanje. Organ upravljanja, določen za izvajanje Programa razvoja podeželja RS za obdobje 2014- 2020, je Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.

Izobraževanje turističnih vodnikov – GEOMANTIJA

V sklopu projekta Odprto učno okolje za vse generacije, katerega prijavitelj je Vrtec Slovenske Konjice, njegovi glavni cilji pa geomantična analiza območja, platforma odprtega učnega okolja ter zelenega turizma in vzpostavitev treh učilnic na prostem v Slovenskih Konjicah, Špitaliču in na Stranicah, Vas v imenu Turistične destinacije Rogla-Pohorje vabimo, da se udeležite IZOBRAŽEVANJA ZA TURISTIČNE VODNIKE namenjenega oblikovanju turističnih programov 5-zvezdičnih doživetij zelenega turizma, pristnih občutij narave, revitalizacijo v pokrajini, kulturno-zgodovinske izkušnje skozi interpretacijo tradicije in izročila pokrajine za obiskovalce.

Več podrobnosti o projektu in izobraževanju najdete v prilogah (spodaj).

Izobraževanje je primerno za vodnike z licenco (lokalni, destinacijski, nacionalni) in druge zainteresirane krajane, predvsem mlade, ženske s podeželja in kmete, za razvoj ponudbe zdravstvenega turizma (programi selfnessa v naravi), dediščinskega turizma (poglobljeno doživljanje naravne in kulturne dediščine) ter eko-turizma z avtentično vključenostjo lokalnega prebivalstva, lokacij in pridelkov.
Udeleženci se bodo seznanili s celostno obravnavo pokrajine ter kreativnimi in inovativnim razvojem vsebin dediščine ob njenem varovanju.
Udeleženci bodo ob koncu prejeli potrdilo o uspešno zaključenem izobraževanju. Izobraževanje velja tudi kot nadgradnja in obnovitev licence za destinacijskega vodnika po Turistični destinaciji Rogla-Pohorje, ki so jo nekateri uspešno opravili v letu 2016, za kar bodo prejeli še posebno potrdilo.

Izobraževanje v obliki uvodnih predavanj in predstavitev ter terenskim delom bo potekalo med 16. in 19. uro v krajih, kjer se izvaja projekt – Špitalič, Slovenske Konjice in Stranice in sicer v naslednjem vrstnem redu:
1. SREČANJE: četrtek, 16. 5. 2019, Slovenske Konjice
2. SREČANJE: sreda, 22. 5. – Špitalič
3. SREČANJE: sreda, 29. 5. – Stranice
4. SREČANJE: četrtek, 6. 6. – Špitalič
5. SREČANJE: sreda, 12. 6. – Stranice

Rok za prijavo je PETEK, 10. 5. 2019. Nikar ga ne zamudite …

IN POVEJTE NAPREJ …

Odprto učno okolje za vse generacije – KRATEK OPIS PROJEKTA

Odprto učno okolje za vse generacije – IZOBRAŽEVANJE ZA TURISTIČNE VODNIKE

Zaključilo se je izobraževanje Autodesk Maya 3D za obogateno resničnost

Zaključilo se je izobraževanje Autodesk Maya 3D za obogateno resničnost (Augmented Reality), ki smo ga izvedli v sklopu projekta “Zelena digitalna doživetja v Destinaciji Rogla-Pohorje.”

V sklopu aktivnosti razvoja turističnih produktov smo v preteklem in letošnjem letu izvedli delavnice in usposabljanje za turistične ponudnike in za lokalno prebivalstvo, Autodesk Maya 3D za obogateno resničnost, kjer so se udeleženci skozi delo na konkretnih projektih izobraževali na področju sodobnih uporabnih tehnologij. Izobraževanje smo izvajali v prostorih Šolskega centra Slovenske Konjice – Zreče, izobraževanja pa so se udeležili tudi njihovi dijaki.

Skupaj z Nadavom Sagir s.p. in podjetjem CtrlArt smo izvedli izobraževanje za osnovni in napredni nivo, kjer so se udeleženci usposobili na področju 3D oblikovanja in animiranja ter snovanja vsebin aplikacij za obogateno resničnost. Z usposabljanji smo tako pridobili dobre vsebine za obujanje naravne in kulturne dediščine s tehnologijo AR. Vsebine bodo služile za oblikovanje nove aplikacije za obogateno resničnost (AR), ki jo bomo v sklopu projekta letos izdelali za Žičko kartuzijo. Z izobraževanjem smo pridobili tudi usposobljen kader, kar je dodana vrednost projekta, saj bodo lahko udeleženci izobraževanja podobne vsebine v Destinaciji Rogla-Pohorje samostojno ustvarjali tudi v prihodnje.

Projekt sofinancira Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

 

Razpis za pridobitev znaka kakovosti “Okusi Rogle” – vodena doživetja

LTO Rogla-Zreče, GIZ, Unitur d.o.o., Splošna knjižnica Slovenske Konjice, Občina Oplotnica,  Občina Vitanje in Društvo kmetic  Zarja v sklopu projekta »Užij Okuse Rogle« objavljajo

ČETRTI RAZPIS za pridobitev znaka kakovosti OKUSI ROGLE

Za pridobitev znaka kakovosti Okusi Rogle v Turistični destinaciji Rogla-Pohorje, se lahko prijavijo registrirane pravne in druge osebe, ki ponujajo produkte, za katere se podeljuje znak kakovosti Okusi Rogle.

Ocenjevanje se bo na podlagi Pravilnika o pogojih podeljevanja pravice do uporabe blagovne znamke Okusi Rogle in Pravilnika o ocenjevanju turističnih produktov / vodenih doživetij za pridobitev pravice do uporabe blagovne znamke Okusi Rogle izvedlo za kategorijo:

  • Turistični produkti/vodena doživetja v Turistični destinaciji Rogla-Pohorje

Vrste turističnih produktov/vodenih doživetij, ki se ocenjujejo so naslednje:

  • turistični produkt/vodeno doživetje posamezne turistične vsebine, zanimivosti v Turistični destinaciji Rogla-Pohorje – individualna ali skupinska krajša vodena doživetja (delavnice, vodene pokušnje enega ponudnika, vodeni ogled).
  • turistični produkt/vodeno doživetje več turističnih vsebin, zanimivosti na manjši lokaciji – poldnevna ali celodnevna individualna ali skupinska vodena doživetja po Turistični destinaciji Rogla-Pohorje (prireditve, dnevi odprtih vrat ipd.).
  • individualni ali skupinski krožni turistični produkt/vodeno doživetje – organizirani izleti po Turistični destinaciji Rogla-Pohorje.
  • stacionarni večdnevni turistični produkt/vodeno doživetje po Turistični destinaciji Rogla-Pohorje.

Turistični produkti/vodena doživetja, ki se ocenjujejo so uvrščeni v enega izmed tematskih konceptov pod sloganom »Razišči, občuti, užij«, in sicer: Aktivno, Doživetja, Dobro počutje, Kulinarika, Podeželje, Tradicionalne prireditve in poslovni dogodki, ki se nanašajo tudi na Persone ciljnih skupin slovenskih turistov (Valicon Tourism in STO, september 2016).

Vodena doživetja, ki pridobijo pravico do uporabe blagovne znamke OKUSI ROGLE se morajo v vsaj 80% izvajati na območju Turistične destinacije Rogla-Pohorje in vključevati vsaj 1 ponudnika ali 1 izdelek z blagovno znamko OKUSI ROGLE. Prijavijo se lahko turistični produkti / vodena doživetja, ki se že izvajajo.

Prijavitelj mora imeti sedež na območju Turistične destinacije Rogla-Pohorje.

Rok za prijavo in termin ocenjevanja turističnih produktov / vodenih doživetij sta naslednja:

  • Prijave do ponedeljka, 8. 4. 2019
  • Ocenjevanje bo potekalo na terenu pri ponudnikih turističnih produktov / vodenih doživetij, v sredo, 17. 4. 2019.

Obrazce za prijavo na razpis ter podrobnejše informacije prejmete v pisarni LTO Rogla-Zreče, GIZ – TIC Zreče, preko elektronske pošte info@rogla-zrece.si ali telefonske številke 03 759 04 70. Več informacij tudi na www.destinacija-rogla.si.

Projekt se izvaja v sklopu Programa razvoja podeželja Republike Slovenije 2014 – 2020 in sta ga odobrila LAS »Od Pohorja do Bohorja« in Agencija RS za kmetijske trge in razvoj podeželja (ARSKTRP) ter je sofinanciran iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP).

Razpis in prijavnica

V imenu partnerjev
Upravljavec  blagovne znamke Okusi Rogle
LTO Rogla-Zreče, GIZ
Domen Vogelsang, direktor

Foto: Gašper Pintarič, Pohorje Turizem

Turistični ponudniki v Destinaciji Rogla Pohorje – raziskava 2019

V mesecu marcu smo v Občini Zreče, ki ima največ turističnih namestitev, opravili razgovore s ponudniki. Sodelovalo je šest ponudnikov, in sicer: trije zasebni hoteli, ena gostilna s prenočišči in ena turistična kmetija ter naš največji ponudnik Unitur (Rogla). Anketa je bila opravljena na terenu, kjer smo se z različnimi ponudniki tudi osebno srečali in pogovorili.

Več izsledkov raziskave si lahko pogledate tukaj.

Delavnica s ponudniki turističnih produktov / programov

LTO Rogla-Zreče, GIZ, Unitur d.o.o., Splošna knjižnica Slovenske Konjice, Občina Oplotnica,  Občina Vitanje in Društvo kmetic  Zarja vabijo na

PRAKTIČNO DELAVNICO S PONUDNIKI TURISTIČNIH PRODUKTOV/PROGRAMOV –

VODENIH DOŽIVETIJ:
ki bo v torek, 19. 3., ob 16 . uri v Modri dvorani v Termah Zreče

Delavnica, ki jo bomo izvedli skupaj s Strokovno komisijo, je namenjena vsem turističnim ponudnikom turističnih produktov/programov – vodenih doživetij območja Destinacije Rogla-Pohorje, ki želijo pridobiti znak kakovosti Okusi Rogle in se bo izvedla v sklopu projekta »Užij Okuse Rogle«. S pomočjo strokovnih delavnic želimo ponudnikom omogočiti pridobitev dodatnega znanja na področju razvoja in trženja turističnih produktov/ programov – vodenih doživetij.

DNEVNI RED:
1. Predstavitev sistema ocenjevanja za pridobitev znaka kakovosti Okusi Rogle za turistične produkte/programe – vodena doživetja
2. Predstavitev strokovnih izhodišč za oblikovanje turističnih produktov/programov – vodenih doživetij, ki bodo primerna za podelitev pravice do uporabe znaka kakovosti Okusi Rogle
3. Vprašanja in odgovori, razno

Prosimo vas, da svojo prisotnost potrdite do petka, 15. 3., v LTO Rogla-Zreče, GIZ – TIC Zreče, preko elektronske pošte info@rogla-zrece.si ali telefonske številke 03 759 04 70.

Projekt »Užij Okuse Rogle« se izvaja v sklopu Programa razvoja podeželja Republike Slovenije 2014 – 2020 in sta ga odobrila LAS »Od Pohorja do Bohorja« in Agencija RS za kmetijske trge in razvoj podeželja (ARSKTRP) ter je sofinanciran iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP).

V imenu partnerjev
Upravljavec blagovne znamke Okusi Rogle  LTO Rogla-Zreče, GIZ
Domen Vogelsang, direktor

Foto: Tomo Jeseničnik, www.slovenia.info

Štiri občine skupaj na poti v trajnostni turizem

Destinacija Rogla Pohorje se je pridružil/a destinacijam, ki so se prijavile na četrti nacionalni poziv Slovenske turistične organizacije za pospeševanje vpeljevanja trajnostnega poslovanja v turizmu, imenovan Zelena shema slovenskega turizma – Slovenia Green. Shema do danes združuje že 23 destinacij, 20 ponudnikov, 3 parke in 2 agenciji z uspešno pridobljenim znakom Slovenia Green.

Zelena shema slovenskega turizma (ZSST) je celovito zasnovan nacionalni sistem za pospeševanje razvoja trajnostnega turizma v Sloveniji na vseh stebrih trajnostnega razvoja, okoljskem, družbenem in ekonomskem.Shema, katere lastnik je Slovenska turistična organizacija, je namenjena tako destinacijam in zavarovanim območjem kot tudi ponudnikom turističnih nastanitev in turističnim agencijam.

V destinaciji Rogla Pohorje smo se pridružili destinacijam, ki svojo trajnostno poslovanje na področju turizma presojajo z mednarodnimi orodji Green Destinations Standard in ETIS, kar nam bo omogočilo tako nacionalno kot mednarodno primerljivost in vidnost. Na poti do znaka Slovenia Green, ki bo predvidoma trajala do konca letošnjega leta, bomo prek različnih aktivnosti zbirali podatke o trajnosti našega turističnega razvoja ter osveščali lokalno prebivalstvo, gospodarstvo, obiskovalce in preostale deležnike o pomenu trajnostnega turizma.

Takoj po vstopu v shemo smo v destinaciji že določili zeleno koordinatorko Urško Firer, zaposleno v Lokalni turistični organizaciji Rogla – Zreče, Gospodarskem interesnem združenju (LTO Rogla – Zreče, GIZ),  ki bo odgovorna za izvedbo celotnega postopka. V zeleni ekipi sodeluje preko 80 članov in članic iz vseh štirih občin katere združuje omenjena destinacija: Zreče, Slovenske Konjice, Vitanje in Oplotnica, ki bo koordinatorki pomagala pri zbiranju podatkov ter pripravi in izvedbi potrebnih ukrepov.

Preko celovitega vodenega postopka bomo do konca leta pridobili natančen vpogled v trajnost naše destinacije na področju turizma in znak Slovenia Green Destination zlate, srebrne ali bronaste barve. V prvi polovici prihodnjega leta pa bomo s pomočjo ugotovitev in smernic pripravili še akcijski načrt ukrepov, s katerimi bomo trajnostno poslovanje v destinaciji nadaljnje izboljševali. Z znakom Slovenia Green Destination se bomo na slovenskem, evropskem in globalnem trgu pozicionirali kot okolju in družbi prijazna destinacija. Zelena (okoljsko in družbeno odgovorna) destinacija ni nekaj, kar je projekt, naloga oziroma odgovornost zgolj turistične organizacije. Je nekaj, kar lahko dosežemo samo vsi skupaj – vsi deležniki v destinaciji, tako v javnem, nevladnem kot zasebnem sektorju – in to ne samo v turizmu, temveč na vseh področjih delovanja. Nenazadnje pa so v tem procesu ključni tudi vsi, ki v destinaciji živijo. Izrednega pomena je namreč, da je destinacija najprej prijetna in prijazna za vse, ki tu delamo in živimo. S tem bo takšna tudi za ljudi, ki nas obiščejo. Nekateri ponudniki v Občini Zreče so že prejemniki znaka Slovenia Green:

EU ECOLABEL – TK URŠKA ; leto 2011

SLOVENIA GREEN DESTINATION ROGLA – ZREČE (silver); leto 2016

SLOVENIA GREEN ACCOMODATION – TK URŠKA; leto 2016

EU ECOLABEL – HOTEL NATURA****ROGLA; leto 2017

EU ECOLABEL – HOTEL ATRIJ SUPERIOR****TERME ZREČE; leto 2017

SLOVENIA GREEN ACCOMODATION – HOTEL NATURA**** ROGLA; leto 2018

SLOVENIA GREEN ACCOMODATION – HOTEL ATRIJ ****SUPERIOR TERME ZREČE; leto 2018

GREEN KEY – TK URŠKA; leto 2018

Seveda pa si želimo sedaj pridobiti tudi znak Slovenia Green Destination za našo destinacijo Rogla Pohorje in še na ta način okrepiti trajnostni turizem štirih občin.

Foto: Arhiv TIC Zreče

Obiskovalci destinacije se zavedajo pomena trajnostnega turizma

V destinaciji Rogla Pohorje je od januarja do začetka marca potekalo anketiranje obiskovalcev, ki so prišli oziroma bivali v naši destinaciji. Ankete smo razdelili našemu največjemu ponudniku namestitvenih kapacitet, gostiščem, zasebnim hotelom ter ostalim obiskovalcem, ki so prišli do Turistično informativnega centra. Raziskavo smo naredili na vzorcu 40 anket, ki so nam bile vrnjene. V anketi je sodelovalo 30 Slovencev in 10 tujih obiskovalcev (Hrvaška, Nemčija, Avstrija, Bolgarija, Argentina).

Rezultati kazalnikov:

Kazalnik 1: Povprečno potovanje turistov domov oziroma od doma ali povprečno potovanje s prejšnje destinacije na sedanjo. Kar 98,00 % vseh vprašanih je v destinacijo prišlo od doma, le 2,00 % sta prišla iz druge destinacije oziroma ne direktno od njihovega stalnega prebivališča. Skupno število prevoženih km vseh vprašanih, znaša 6.922 km,  razen osebe iz Argentine, ki je potovala z letalom (2.600 km). Torej povprečna prevožena pot do naše destinacije je na vzorcu 39 vprašanih znašala 177,48 km.

Kazalnik 2: Odstotek obiskovalcev, ki za prevoz po destinaciji uporabljajo lokalna / javna sredstva prevoza ali mehko mobilnost. Mehko mobilnost – gre za (kolo, javni prevoz, peš) predstavlja v naši raziskavi 7,50 % vprašanih. Ostali 92,50 % pa so uporabljali druge prevoze, največkrat osebni avtomobil.

Kazalnik 3: Odstotek vračajočih se / povratnih obiskovalcev v obdobju petih let. Povratnih obiskovalcev je bilo 47,50% vseh vprašanih kar kaže na skoraj polovico vseh anketiranih. Več kot polovica natančneje 52,50 % & vprašanih je v destinaciji bila prvič.

Kazalnik 4: Glavni motiv prihoda v destinacijo. Od ponujenih trditev glede glavnega motiva obiska v destinaciji smo dobili naslednje deleže: obisk glavnih znamenitosti 30,00 %, obisk prijateljev in sorodnikov 2,50 %, poslovni obisk 10,00 %. Pod druge možne odgovore pa smo razvrstile te: zdravilišče 10,00 %, šport in rekreacija 50,00 %, obisk TIC-a 2,50 % in zabava 2,50 %. Torej točno polovica vprašanih je prišla v destinacijo zaradi športne rekreacije predvsem smučanja in na drugem mestu tudi plavanja.

Kazalnik 5: Glavne aktivnosti v destinaciji. Ravno zaradi odprtih odgovorov smo aktivnosti malce združili v posamezne skupine. Razlog za to je dejstvo da nekateri anketiranci niso navedli treh ponujenih možnosti opredelitve najpogostejših aktivnosti, ki so ji doživeli. Tako smo ugotovili, da so v kar 60,00 % obiskovalci v destinacijo prišli predvsem zaradi športnih aktivnosti zlasti smučanja, plavanja in wellness ponudbe. V drugi skupini imamo ljubitelje znamenitosti, narave in tistih ki so imeli terapije v zdravilišču. Teh je 22,00 %. V tretji skupini so tisti, ki so prišli zaradi zabave in druženja (15,00 %), ter zadnja skupina obiskovalcev, ki je prišla zaradi poslovnega obiska in predstavlja 3,00 % vprašanih.

Kazalnik 6: Dnevna poraba na turista in dnevna poraba na enodnevnega obiskovalca. Za izračun tega kazalnika moramo najprej ugotoviti ali gre za turista oziroma dnevnega obiskovalca. V tej raziskavi je prespalo 37 vprašanih kar predstavlja 92,50 %. Povprečna dnevna poraba znaša 148,50 € po osebi  na dan. Preostali delež dnevnih turistov, ki niso prespali je 7,50 %. Njihova dnevna poraba znaša 100,00 € po osebi.

Kazalnik 7: Turistični tokovi obiskovalcev. Med vsemi vprašanimi se domov vrača 97,50 % oziroma 38 oseb. Le dve osebi bosta oziroma tuja turista bosta potovala še naprej. Prvi, ki prihaja iz Argentine je izpostavil Kranjsko goro, drugi, ki prihaja iz Bolgarije pa bo potoval še v Italijo in Francijo. Ta kazalnik nam zagotovo sporoča tudi dejstvo da vprašani prvič ne vedo kateri kraji (občine) zajemajo našo destinacijo in drugič ne poznajo niti svojih destinacij iz katerih prihajajo.

Kazalnik 8: Odstotek obiskovalcev, ki omenijo, da se zavedajo prizadevanj destinacije za trajnost. V tej anketi je na to vprašanje pozitivno odgovorilo kar 36 vprašanih kar predstavlja 90,00 %. Le 10,00 % je na to vprašanje odgovorilo z ne (4 osebe).

Kazalnik 9: Odstotek obiskovalcev, ki so zadovoljni s celostno izkušnjo na destinaciji. Na lestvici od 1 do 5 smo raziskali kako so obiskovalci zadovoljni z obiskom na destinaciji. Delež ocene 5 (67,50 %), delež ocene 4 (27,50 %), delež ocene 3 (5,00 %), delež ocene 2 (0,00 %), delež ocene 1 (0,00 %). Kar pomeni, da so z izkušnjo zadovoljni (ocena 5 in 4 ) v 95,00 %, indiferentnih je 5,00 %, delež nezadovoljnih (ocena 2 in 1) pa 0,00 %.

Ugotovitve: Glede na to, da je več kot polovica vprašanih pri nas bila prvič, si želimo, da v prihodnje bolje zasledujemo potovalne navade naših turistov oz. obiskovalcev, saj bomo na podlagi takšnih raziskav lažje pripravljali še boljše ponudbe, aktivnosti in dejavnosti.  Izboljšati je potrebno tudi potovalne navade obiskovalcev, da čim večkrat uporabljajo mehko mobilnost ter vzpodbujati naše turistične ponudnike namestitev k še bolj trajnostnemu turizmu.

Odnos prebivalcev do turizma v destinaciji – raziskava ankete

V glavni zimski sezoni smo v Destinaciji Rogla Pohorje izvedli anketo med prebivalci. Anketa je vsebovala 17 vprašanj, izpolnilo pa jo je 50 anketirancev. Med prebivalci smo tako raziskovali, kakšen je njihov odnos do turizma preko strinjanja s trditvami, na lestvici od 1 do 5, pri čemer je 1 – sploh se ne strinjam, 2 – ne strinjam se, 3 – sem neopredeljen/-a, 4 – strinjam se, in 5 – zelo se strinjam. Za vsako trditev smo izračunali povprečno oceno in uredili trditve z najvišjo oceno do trditve z najnižjo oceno. Zelo pozitivno je bilo v destinaciji s strani prebivalcev ocenjenih 10 trditev, ki se nanašajo predvsem na sam razvoj turizma, kulture, dediščine, lokalnega gospodarstva, skratka pozitivnih učinkov od katerih ima koristi lokalna skupnost. Razvidna je tudi želja občanov po vključenosti v tej panogi. Krepi se ekološka zavest lokalnega prebivalstva predvsem za skrb narave oziroma trajnostnega turizma.

Neko povprečno oceno so občani podali v 5 trditvah, ki se nanašajo na delo organizacij, ki skrbijo za razvoj turizma in tega da se zaradi turizma povzroča tudi onesnaževanje. Najmanj pa sta bili ocenjeni dve trditvi, ki se nanašata na prometne težave, in dejstvo da je v višku sezone v destinaciji veliko obiskovalcev. Ugotavljamo, da je odnos prebivalcev do turizma v destinaciji izredno pozitiven in da smo na pravi poti pri doseganju novih ciljev in izzivov.