Obiskovalci destinacije se zavedajo pomena trajnostnega turizma

V destinaciji Rogla Pohorje je od januarja do začetka marca potekalo anketiranje obiskovalcev, ki so prišli oziroma bivali v naši destinaciji. Ankete smo razdelili našemu največjemu ponudniku namestitvenih kapacitet, gostiščem, zasebnim hotelom ter ostalim obiskovalcem, ki so prišli do Turistično informativnega centra. Raziskavo smo naredili na vzorcu 40 anket, ki so nam bile vrnjene. V anketi je sodelovalo 30 Slovencev in 10 tujih obiskovalcev (Hrvaška, Nemčija, Avstrija, Bolgarija, Argentina).

Rezultati kazalnikov:

Kazalnik 1: Povprečno potovanje turistov domov oziroma od doma ali povprečno potovanje s prejšnje destinacije na sedanjo. Kar 98,00 % vseh vprašanih je v destinacijo prišlo od doma, le 2,00 % sta prišla iz druge destinacije oziroma ne direktno od njihovega stalnega prebivališča. Skupno število prevoženih km vseh vprašanih, znaša 6.922 km,  razen osebe iz Argentine, ki je potovala z letalom (2.600 km). Torej povprečna prevožena pot do naše destinacije je na vzorcu 39 vprašanih znašala 177,48 km.

Kazalnik 2: Odstotek obiskovalcev, ki za prevoz po destinaciji uporabljajo lokalna / javna sredstva prevoza ali mehko mobilnost. Mehko mobilnost – gre za (kolo, javni prevoz, peš) predstavlja v naši raziskavi 7,50 % vprašanih. Ostali 92,50 % pa so uporabljali druge prevoze, največkrat osebni avtomobil.

Kazalnik 3: Odstotek vračajočih se / povratnih obiskovalcev v obdobju petih let. Povratnih obiskovalcev je bilo 47,50% vseh vprašanih kar kaže na skoraj polovico vseh anketiranih. Več kot polovica natančneje 52,50 % & vprašanih je v destinaciji bila prvič.

Kazalnik 4: Glavni motiv prihoda v destinacijo. Od ponujenih trditev glede glavnega motiva obiska v destinaciji smo dobili naslednje deleže: obisk glavnih znamenitosti 30,00 %, obisk prijateljev in sorodnikov 2,50 %, poslovni obisk 10,00 %. Pod druge možne odgovore pa smo razvrstile te: zdravilišče 10,00 %, šport in rekreacija 50,00 %, obisk TIC-a 2,50 % in zabava 2,50 %. Torej točno polovica vprašanih je prišla v destinacijo zaradi športne rekreacije predvsem smučanja in na drugem mestu tudi plavanja.

Kazalnik 5: Glavne aktivnosti v destinaciji. Ravno zaradi odprtih odgovorov smo aktivnosti malce združili v posamezne skupine. Razlog za to je dejstvo da nekateri anketiranci niso navedli treh ponujenih možnosti opredelitve najpogostejših aktivnosti, ki so ji doživeli. Tako smo ugotovili, da so v kar 60,00 % obiskovalci v destinacijo prišli predvsem zaradi športnih aktivnosti zlasti smučanja, plavanja in wellness ponudbe. V drugi skupini imamo ljubitelje znamenitosti, narave in tistih ki so imeli terapije v zdravilišču. Teh je 22,00 %. V tretji skupini so tisti, ki so prišli zaradi zabave in druženja (15,00 %), ter zadnja skupina obiskovalcev, ki je prišla zaradi poslovnega obiska in predstavlja 3,00 % vprašanih.

Kazalnik 6: Dnevna poraba na turista in dnevna poraba na enodnevnega obiskovalca. Za izračun tega kazalnika moramo najprej ugotoviti ali gre za turista oziroma dnevnega obiskovalca. V tej raziskavi je prespalo 37 vprašanih kar predstavlja 92,50 %. Povprečna dnevna poraba znaša 148,50 € po osebi  na dan. Preostali delež dnevnih turistov, ki niso prespali je 7,50 %. Njihova dnevna poraba znaša 100,00 € po osebi.

Kazalnik 7: Turistični tokovi obiskovalcev. Med vsemi vprašanimi se domov vrača 97,50 % oziroma 38 oseb. Le dve osebi bosta oziroma tuja turista bosta potovala še naprej. Prvi, ki prihaja iz Argentine je izpostavil Kranjsko goro, drugi, ki prihaja iz Bolgarije pa bo potoval še v Italijo in Francijo. Ta kazalnik nam zagotovo sporoča tudi dejstvo da vprašani prvič ne vedo kateri kraji (občine) zajemajo našo destinacijo in drugič ne poznajo niti svojih destinacij iz katerih prihajajo.

Kazalnik 8: Odstotek obiskovalcev, ki omenijo, da se zavedajo prizadevanj destinacije za trajnost. V tej anketi je na to vprašanje pozitivno odgovorilo kar 36 vprašanih kar predstavlja 90,00 %. Le 10,00 % je na to vprašanje odgovorilo z ne (4 osebe).

Kazalnik 9: Odstotek obiskovalcev, ki so zadovoljni s celostno izkušnjo na destinaciji. Na lestvici od 1 do 5 smo raziskali kako so obiskovalci zadovoljni z obiskom na destinaciji. Delež ocene 5 (67,50 %), delež ocene 4 (27,50 %), delež ocene 3 (5,00 %), delež ocene 2 (0,00 %), delež ocene 1 (0,00 %). Kar pomeni, da so z izkušnjo zadovoljni (ocena 5 in 4 ) v 95,00 %, indiferentnih je 5,00 %, delež nezadovoljnih (ocena 2 in 1) pa 0,00 %.

Ugotovitve: Glede na to, da je več kot polovica vprašanih pri nas bila prvič, si želimo, da v prihodnje bolje zasledujemo potovalne navade naših turistov oz. obiskovalcev, saj bomo na podlagi takšnih raziskav lažje pripravljali še boljše ponudbe, aktivnosti in dejavnosti.  Izboljšati je potrebno tudi potovalne navade obiskovalcev, da čim večkrat uporabljajo mehko mobilnost ter vzpodbujati naše turistične ponudnike namestitev k še bolj trajnostnemu turizmu.

Odnos prebivalcev do turizma v destinaciji – raziskava ankete

V glavni zimski sezoni smo v Destinaciji Rogla Pohorje izvedli anketo med prebivalci. Anketa je vsebovala 17 vprašanj, izpolnilo pa jo je 50 anketirancev. Med prebivalci smo tako raziskovali, kakšen je njihov odnos do turizma preko strinjanja s trditvami, na lestvici od 1 do 5, pri čemer je 1 – sploh se ne strinjam, 2 – ne strinjam se, 3 – sem neopredeljen/-a, 4 – strinjam se, in 5 – zelo se strinjam. Za vsako trditev smo izračunali povprečno oceno in uredili trditve z najvišjo oceno do trditve z najnižjo oceno. Zelo pozitivno je bilo v destinaciji s strani prebivalcev ocenjenih 10 trditev, ki se nanašajo predvsem na sam razvoj turizma, kulture, dediščine, lokalnega gospodarstva, skratka pozitivnih učinkov od katerih ima koristi lokalna skupnost. Razvidna je tudi želja občanov po vključenosti v tej panogi. Krepi se ekološka zavest lokalnega prebivalstva predvsem za skrb narave oziroma trajnostnega turizma.

Neko povprečno oceno so občani podali v 5 trditvah, ki se nanašajo na delo organizacij, ki skrbijo za razvoj turizma in tega da se zaradi turizma povzroča tudi onesnaževanje. Najmanj pa sta bili ocenjeni dve trditvi, ki se nanašata na prometne težave, in dejstvo da je v višku sezone v destinaciji veliko obiskovalcev. Ugotavljamo, da je odnos prebivalcev do turizma v destinaciji izredno pozitiven in da smo na pravi poti pri doseganju novih ciljev in izzivov.

Delavnice izobraževanja Autodesk Maya 3D – napredni nivo

Turistična destinacija Rogla-Pohorje v sklopu projekta “Zelena digitalna doživetja v Destinaciji Rogla-Pohorje” izvaja brezplačne delavnice izobraževanja Autodesk Maya 3D za “Augmented Reality« (obogatena resničnost).

Konec lanskega leta smo pričeli z izobraževanji za 3D modeliranje za animacije in obogateno resničnost v programu Autodesk Maya 3D. Izvedli smo že osnovno izobraževanje, sedaj pa pričenjamo z naprednim nivojem izobraževanja. Udeleženci se bodo naučili dela v programu Autodesk Maya 3D skozi delo na konkretnem projektu obujanja lokalne kulturne dediščine s tehnologijo AR.

Izobraževanje zajema 8 delavnic, ki se bodo pričele 7. marca 2019 in se bodo odvijale vsak četrtek (in še v enem dodatnem terminu), od 17. do 20. ure v prostorih Šolskega centra Slovenske Konjice – Zreče.

Izobraževanje izvaja Nadav Sagir v sodelovanju s Podjetniškim inkubatorjem Kočevje in aplikacijo TravelAR Slovenia. Večina predavanj bo potekala v angleškem jeziku.

Tečaj je brezplačen, število mest na delavnicah pa je omejeno. Izobraževanje je prednostno namenjeno prebivalcem območja Destinacije Rogla-Pohorje (občine Oplotnica, Slovenske Konjice, Vitanje in Zreče), na predstavitev pa vabimo tudi druge zainteresirane.

Prijave sprejemamo do petka, 1. marca 2019.

Informacije in prijave:
LTO Rogla-Zreče, GIZ – TIC Zreče
T: 03 759 04 70
E: info@rogla-zrece.si
www.destinacija-rogla.si

Ekipa Turistične destinacije Rogla-Pohorje

Projekt sofinancira Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.

Razpis za pridobitev znaka kakovosti “Okusi Rogle”

Zaradi višje sile je bilo ocenjevanje jedi za znak kakovosti prestavljeno na ponedeljek, 1. aprila 2019. Prijave na ocenjevanje so že zaključene in ocenjevanje se bo izvedlo kot je bilo predvideno za 6. 3. 2019.

LTO Rogla-Zreče, GIZ, Unitur d.o.o., Splošna knjižnica Slovenske Konjice, Občina Oplotnica, Občina Vitanje in Društvo kmetic  Zarja v sklopu projekta »Užij Okuse Rogle« objavljajo

TRETJI RAZPIS
za pridobitev znaka kakovosti OKUSI ROGLE

Za pridobitev znaka kakovosti Okusi Rogle v Turistični destinaciji Rogla-Pohorje, se lahko prijavijo registrirane pravne in druge osebe, ki ponujajo produkte, za katere se podeljuje znak kakovosti Okusi Rogle.

Ocenjevanje se bo na podlagi Pravilnika o pogojih podeljevanja pravice do uporabe blagovne znamke Okusi Rogle izvedlo za kategorijo:

  • Jedi in pijače, postrežene na gostinski način

Rok za prijavo in termin ocenjevanja sta naslednja:

  • Prijave do srede, 27. 2. 2019, za jedi in pijače, postrežene na gostinski način.
  • Ocenjevanje bo potekalo na terenu pri gostinskih ponudnikih, v sredo, 6. 3. 2019, od 10. ure dalje.

Obrazce za prijavo na razpis ter podrobnejše informacije prejmete v pisarni LTO Rogla-Zreče, GIZ – TIC Zreče, preko elektronske pošte info@rogla-zrece.si ali telefonske številke 03 759 04 70. Več informacij tudi na www.destinacija-rogla.si.

torek, 19. 3., ob 16. uri vas v okviru projekta vabimo na Praktično delavnico s ponudniki turističnih produktov in doživetij, ki bo  v sejni sobi Term Zreče.

Projekt se izvaja v sklopu Programa razvoja podeželja Republike Slovenije 2014 – 2020 in sta ga odobrila LAS »Od Pohorja do Bohorja« in Agencija RS za kmetijske trge in razvoj podeželja (ARSKTRP) ter je sofinanciran iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP).

V imenu partnerjev
Upravljavec  blagovne znamke Okusi Rogle
LTO Rogla-Zreče, GIZ
Domen Vogelsang, direktor

Dva milijona razlogov, zakaj čutimo Slovenijo

Slovenska turistična organizacija je v lanskem letu pričela s kampanjo »Dva milijona razlogov, zakaj čutimo Slovenijo«, ki je dosegla milijon objav z uporabo ključne besede #ifeelsLOVEnia. Zato bodo s kampanjo nadaljevali tudi v letošnjem letu in sicer v vseh štirih makro destinacijah.Letošnja kampanja bo potekala v štirih delih, vsak del bo namenjen eni od štirih makro destinacij, kot prva pa se predstavlja Alpska Slovenija, del katere je tudi Turistična destinacija Rogla-Pohorje.

Slovenska turistična organizacija s kampanjo spodbuja tako prebivalce kot obiskovalce Alpske Slovenije, da svoje fotografije in video vsebine skritih kotičkov objavijo na družbenih omrežjih, s ključno besedo #ifeelsLOVEnia in ključno besedo kraja /destinacije, kjer je fotografija posneta.

Turistična destinacije Rogla-Pohorje bo kot vodilna destinacija izpostavljena v tednu od 11. do 17. 2 in bo prav tako preko svojih družbenih omrežij in digitalnih kanalov pozivala svoje obiskovalce k objavi in delitvam fotografij in videov s ključnimi besedami #ifeelsLOVEnia, #RoglaPohorje ter #ExploreFeelEnjoy. Prav tako pa bomo k sodelovanju spodbudili naše ponudnike, da le-ti k objavam spodbudijo tudi svoje goste.

Nacionalna promocijska kampanja »Dva milijona razlogov, zakaj čutimo Slovenijo« poteka na trenutno najbolj ključnih komunikacijskih kanalih: na družbenih omrežjih Instagram, Facebook, Twitter in YouTube ter na osrednjem slovenskem turističnem portalu www.slovenia.info. V 10 tednih trajanja bo Slovenska turistična organizacija na pristajalni strani kampanje izpostavila vseh 10 vodilnih sodelujočih destinacij v rubriki Skriti kotički Slovenije in vsak teden izbirala najboljše objave uporabnikov.

Ustvarimo skupaj nove spomine z delitvijo fotografij in videov na družbenih omrežjih z značko #ifeelsLOVEnia. Med objavljenimi fotografijami in videi bo Slovenska turistična organizacija vsak teden izbrala tri najboljše in objavila na njihovi strani. Ob zaključku kampanje bodo avtorji izbranih fotografij in videov sodelovali v žrebu za glavno nagrado: možnost brezplačne udeležbe na enem od Instameetov v izvedbi Slovenske turistične organizacije.

STO od lansiranja kampanje, 6. junija lani, beleži odlične odzive uporabnikov družbenih omrežij: skupno število objav z uporabo ključne besede #ifeelsLOVEnia je bilo ob začetku letošnjega leta 1 milijon, objave pa so dosegle 133 milijonov uporabnikov svetovnega spleta.

Foto: Iztok Medja, www.slovenia.info

Strokovni posvet na temo novosti na področju turistične takse in kategorizacije nastanitvenih kapacitet

Turistična destinacija Rogla-Pohorje organizira strokovni posvet na temo novosti na področju turistične takse in kategorizacije nastanitvenih kapacitet.

Datum in ura posveta: SREDA, 13. 2. 2019, od 10. do 12. ure
Prizorišče: Terme Zreče, Rdeča dvorana

  • 10.00  Pozdrav gostiteljev: Breda Obrez Preskar, predsednica turistične kooperative Rogla-Pohorje
  • 10.05  Predstavitev aktivnosti Turistične destinacije Rogla-Pohorje: mag. Tjaša Kangler, vodja TIC Slovenske Konjice
  • 10.10  Kategorizacija nastanitvenih kapacitet: Suzana Zagorc, Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
  • 10.40   Vpis podatkov v Register nastanitvenih obratov (RNO) in poročanje v eTurizem: Zdenka Kajdiš, AJPES
  • 11.10   Distribucijski modul – podatki iz eTurizma za potrebe občin in plačilo takse: Saša Kek, Skupnost občin Slovenije
  • 11.30   Predstavitev občinskih Odlokov ter Nadzor nad izvajanjem: mag. Nataša Kos, Medobčinski inšpektorat in redarstvo občin Dobje, Dobrna, Oplotnica, Slovenske Konjice, Šentjur, Vitanje, Vojnik in Zreče
  • 11.50 Razprava in zaključek posveta

Veselimo se druženja z Vami in vas prosimo za potrditev vaše cenjene udeležbe, najkasneje do četrtka, 7. 2. 2019. Udeležbo lahko potrdite na elektronski naslov info@destinacija-rogla.si .

Breda Obrez Preskar, predsednica Turistične kooperative Rogla-Pohorje in Ekipa Turistične destinacije Rogla-Pohorje